8 Şubat 2017 Çarşamba

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça sorduğunuz sorulara cevap vermeye çalıştım.
Bana sıkça sorduğunuz sorulara samimiyetle cevap vermeye çalıştım. Umarım doyurucu cevap verebilmişimdir:
  • Evet genelde alışık olunan şekilde dipten al mantığına uygun hisseler incelemiyorum. Düşüş trendine giren hisseler ile ilgilenmiyorum (varantlarda işler farklı tabi).
  • Evet, elimde olan hisseleri yazmıyorum ya da hepsinin analizini paylaşamıyorum. Bunun tek sebebi zamanımın yetmemesi. Fakat dikkat ederseniz yavaş yavaş arşiv oluşmaya başladı.
  • Analizini yaptığım her hisseyi beğenmiyorum. Fakat dikkatimi çektikleri için inceliyorum.
  • Fiyat-kazanç oranı, defter değeri gibi oranları mutlak doğru olarak kullanmıyorum ama çok faydalanıyorum.
  • Hisse zirvesinde daha da yükselmez şeklinde yaklaşmıyorum. Eğer öyle olsaydı, hisseler belli bir bant aralığında sonsuza kadar giderlerdi.
  • Asla al-tut-sat şeklinde yorum yapmıyorum. Bu tip e-postalara cevap vermiyorum.
  • Ben sadece belli bir yöntemi geliştirerek uygulamaya çalışıyorum. Bunun sizinle paylaşmayı dünyaya bakış açım sebebiyle doğru buluyorum.
  • Üstat, guru, uzman, hoca vs. değilim (sonsuza kadar da çaylak kalacağım).
  • Başarı oranım %75 civarı ortalamada. Olamaz ama %100 olsa bu işi bırakırım. Kendime ilgileneceğim başka bir alan daha bulurum.
  • Ortalama maksimum hisse ile ilişkim 5-10 gün civarı sürer. Düşündüğüm hareketi yaparsa tekrar ilgi alanıma girer (uzun vadeli stratejim koşullar farklı).
  • Analiz yaparken izlediğim yöntemi Türkçe uygulamalı anlatan kimse bulamadığım için kendimce detaylıca yazmaya çalışıyorum.
  • Temel analizi ve teknik analizi bir arada dikkate alırım. Analize göre hisseyle ilişki süremi belirlerim.
  • Fazla günlük al-sat yapmam.
  • Düşen hisseyi daha fazla alıp ortalama düşürmüyorum (uzun vadeli stratejim koşullar farklı). Paçallama yapmıyorum.
  • Asla ve asla burada yazanları okuyarak hisse almaya, tutmaya, satmaya karar vermeyin. Siz kendi yoğurt yeme şeklinizi geliştirin lütfen.
  • Bugüne kadar zarar ettim mi? Elbette ettim. Beni öldürmeyen şey beni güçlendirir özetle.
  • Asla ve asla talep edilen bir hisseyi incelemiyorum. Bunu lütfen bir tespit olarak okuyun. Hep beraber balık tutalım. Bu yüzden kendi yöntemimi burada açık açık yazıyorum. İnsan hata yapa yapa öğrenir bana göre.
  • Nezaket ve/veya zeka içeren her türlü yorum blogda yayınlanıyor. Yöntemimi beğenmeyenler dahil hepsini yayınlıyorum. Bazen de spekülatif yorumlar oluyor, onları da yazanın hoş görüsüne sığınraka yayınlamıyorum.
Paylaş:

11 yorum :

  1. Emeğiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Anlattıklarınızı ilgi ile okudum, teşekkürler çok faydalı oldu.
    Ancak sormak istediğim bir soru var.
    Darwing Kutu teorisi olsun, Swing Trading olsun ikisinde de nerede satış yapılması(kar al noktası) gerektiğine dair bir bilgi göremedim. Bununla ilgili de bir bilgi verebilir misiniz? Takdir edersiniz ki doğru yerde satamadıktan sonra da zarar çoğu zaman kaçınılmaz olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Cok tesekkur ederim guzel sozleriniz icin. Sorunuza cevap olarak bastan soyleyim oyle kesin sinirlar yok ama:

      -SWING'de 5 gunluk ortalama 20 gunluk ortalama altina kirdigi zaman satilabilir ya da baska ortalama degerleri kullanilabilir.

      -Darvas: Kutusundan ciktiktan sonra Darvas bekliyor. Eger kutusuna geri gelirse satiyor. Geri gelmez ve yukari giderse yeni kutu olusturmasini bekliyor. O kutu icerisinde hareket ederken 1sey yapmiyor. o kutudan asagi kirarsa satiyor aksi halde hissede kalmaya devam ediyor.

      Fakat bu kurallara uymak ya da uymamak tamamen sizin risk algınızla alakalı.

      Bol kazanc dilerim.

      Sil
  3. Merhaba, yazınızı ilgi ile okudum. Sormak istediğim vade sonunda karlı pozisyondaysam o kar ile birlikte ana parayı bankanın bana geri yatırması gerekli değil mi? Varant ölüyor demişsiniz genelde hiçbir kazanç sağlayamadan mı oluyor bu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Eğer "vade sonunda karlı pozisyondaysam o kar ile birlikte ana parayı banka" size yatirir. Dikkat edilmesi gereken nokta şu: Vade sonuna doğru varantın günlük değer kaybı artar, bu yüzden genelde vade sonu gelmeden varant satilip ana para + kar alınır:)

      Sil
    2. Teşekkürler cevabınız için. Hala yükseleceğini veya düşeceğini düşünüyorsam vade sonunu beklemek daha karlı bir seçenek olacak o zaman benim için.

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Iyi aksamlar AbIJA hisse vardi 4500 tlik hisse 2 gundurkapali tekrar açılır mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi nerden takip edebiliriz

      Sil
    2. Burasi, Twitter ve YouTube araciligiyla takip edebilirsiniz, eger arzu ederseniz.

      Sil