17 Mayıs 2018 Perşembe

18.05.2018 Varant Analizi


Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %0.31 düştü, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %1.55 arttı ve döviz sepeti %0.71 arttı.

Mantıklı olarak başlayalım. Buradan döviz alınmaz, borsa çok düştü. TCMB faizi arttırsın, bankalarda bir hareketlenme olsun. Bir de tersten bakalım. Petrol, ABD 10 yıllıklar, döviz sepeti vs. aleyhimize işliyor. Mantıklıdan devam edelim. Biz niye buralara geldik? Cari açık, bütçe açığı, siyasi konular, kredi derecelendirme kuruluşlarının notları, siyasi ve jeopolitik konular vs. Bu hikaye böyle gider. Sizce TCMB faizi artırırsa biz hangi derdimizi çözeceğiz bir anda hiç birini. Demek ki sadece nefes alacağız. Alacağımız bizi ne kadar götürür? Onu da TCMB “gereğini” yapağım dediği söyleyecek. Örneğin o gereği reel şartlarla uyumsuz olursa, döviz sadece, maalesef, alım fırsatı verebilir ya da tahvil faizleri biraz düşer. Unutmamak lazım bilançolar iyi geldi ama benim bugün Twitter’danda sorduğum gibi eğer hedef fiyatlar mevcut faiz dikkate alınarak yapılmıyorsa, birçok kişi sadece aracı kurumlara kızdığıyla kalır.

Makro cephede günün haberi hükümetin akaryakıt fiyatlarındaki artışı pompa fiyatlarına yansıtmamak için ÖTV düşüşüyle karşılama kararı almış. Nihai tüketiciler için iyi haber:) ama zaten çok pahalı petrol fiyatları bizde:( Sanırım enflasyona etkisi azalsın diye yapıldı ama zaten bugüne kadar çok kötü yansıdı:( Bir de iyi yandan bakalım, petrol çok pahalı olduğu için kamu tüketimi azaltarak çevreyi koruyor:)

Özel sektörün geçen seneye göre dış borcu artmışL

ABD çelik-alüminyum sebebiyle dünyayı geriyor. Örneğin:

Japonya, ne kadar gerçek olur bilemiyorum, misilleme düşünüyormuş (Kaynak).

AB, ABD’den yakınıyor. ABD demiş ki: “ABD, Almanya'ya ABD-AB Ticaret Anlaşmasının şartı olarak Rusya ile doğalgaz boru hattı anlaşmasından vazgeçmesini önerdi”. Merkel’de Cuma günü Putin ile görüşecek. Bakalım yeni bir tansiyon ortaya çıkacak mı?

ABD; İran ve Rusya üzerine de iyiden iyiye gidiyor. Bunlar bizim bölgesel işbirliği yaptığımız komşularımız:

“ABD Başkanı Donald Trump, Dışişleri Bakanı Mike Pompeo'ya Rusya'ya karşı ek yaptırımların hazırlaması talimatını verdi.”

“DEİK Türkiye-İran İş Konseyi Başkanı Ümit Kiler, ambargonun başlamasıyla para transferinde çok ciddi sıkıntılar yaşandığına dikkat çekerek yaşanan sıkıntıların, ticaretin önünü tıkadığını belirtti. Kiler, son iki aydır sarraflar üzerinden yapılan transferlerin kabul görmediğini söyledi.” (Kaynak). 

Dünde benzer bir olay vardı:

“Danimarkalı petrol şirketi Maersk Tankers, ABD'nin Tahran'a yönelik yeni ABD yaptırımlarının ardından müşteri anlaşmalarını iptal edeceğini bildirdi”.

Juncker (AB): “AB, ABD'nin gümrük tarifelerinden sınırsız muafiyet alırsa, ABD ile daha fazla enerji işbirliği konusunda müzakerelere hazır”.

Bu ilginç bir gelişme: “İran, ülkenin güneybatısındaki bir petrol sahasını geliştirmek için bir İngiliz konsorsiyumuyla (Pergas Consortium: Bakmak isteyenler buraya tıklayabilirler)ön anlaşma imzaladı” (Kaynak). İngilizler ve ABD kültürel geçmişleri vardır ve birbirlerinin pek ayağına basmazlar (tabi çok geçmişlere gitmezsek)

Aracı kurumlardan bu ara “uyarı” geliyor. Umarım bir sürpriz yaşamayız yakın zamanda. Dün Sinan Bey ile konuştuk ama ben tekrar söyleyeyim: Hakan Atilla’nın umarım en kısa zamanda evine döner ama ben alınan kararı ve hakimin söylediklerini hiç beğenmedim.


Seçim rallisi sorusu geldi. Genelde seçimden 2-3 hafta yaşamaya başlıyoruz ama illa yaşayacağız diye bir kural yok ama umarım yaşarız:)

Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: TL değer kaybediyor; ABD 10 yıllıklar, DXY, CDS artıyor, petrol artıyor, siyasi ve jeopolitik riskler artıyor. Bu şartlara borsa iyi dayanıyor (yabancı satmıyor bence). Umarım TCMB’nin faiz arttırmasından daha fazladır hikayemiz. Hala aynı düşünüyorum: “Kemerim takılı dursun kalkış ve inişlerde kemerinizi çözmeyin” derler:). Yoksa biz daha çok volatilite yaşarız. 

Bankalar: “Godot'yu Beklerken”den "Godot'yu Beklerken'i Beklerken"e dönmez hikayesi devam ediyor. Tahvil faizleri çok ama çok yüksek. Bu şartlarda satıcılı baktığımı yani alıma dönmediğimi biliyorsunuzdur. Yabancı bu kadar yüksek faizlere rağmen gelmiyor. TCMB faiz arttırsa da bir ralli yapsak. Bu faiz beklentisibir çok kişinin gardını düşürüyor ve bu iyi değil bence.

Holdingler: Dünkü uyarıyı umarım dikkate almışsınızdır: “Holdinglere (Şişe , Sahol ve   KCHOL)  alım gelmedi, dikkat çekici bence.” KCHOL ayrışmış ama ben hala alıcı gözle bakmıyorum.

Ulaştırma: Veriler iyi gelmesine rağmen (THY ve PGSUS) havacılıkta da bir baskı var. Düşünebildiğim sebep petrol fiyatları. THY ve PGSUS’un farkı PGSUS’un FX fazlası vardır en temelde. Zaten sayfasına bakarsınız görürsünüz.

İletişim: Ben alıcı gözle bakmıyorum hala sektöre (TTKOM ve TCELL). Bunları bilançodan beri satılıcıydım. Alıma dönmedim her ikisinde de. Bugün Twitter’da da yazdım TTKOM’un bilançosunu beğendim ama FX açığı çok kötü.

Petro-Kimya: TUPRS yan yan gitsin yeter (talepte var gibi) diye düşünüyorum fakat PD/DD ve FK değerleri biraz rahatsız ediyor.  PETKM‘de şöyle konuşmuştuk: “Şirket yatırımcısını korudu korumasına ama yapay bir şekilde fiyat artışı oldu. Alıma dönmedim hala yani bilanço öncesinden beri satıcılıyım.

Enerji: Sektör grafiğine bakıyorum o da diğer sektörler gibi dip yapmaya çalışıyor. Petrol fiyatlarına bakıyorum hala artıyor. Alıma dönmedim.

Demir-Çelik: KRDMD ve EREGL‘yi hala olumluyum.

Metal-Eşya: Tofas ‘ın kaç gündür 23.5’in altına inmediğini görüyorum ama alıma dönmedim (Fiyatı 2011 yılındaki fiyatlar geldi). Fakat işlerde iyi gitmiyor şimdilik Avrupa’da (Kaynak). Umarım dip çalışması yapıyordur. Arcelik’te de alıma dönmedim.

Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT:  Hala olumluyum.

XAUUSD&XAGUSD: Dün ile aynısını düşünüyorum: Takip ettiğim grafiği paylaşmıştım. Satıcı gözle bakarım ABD varlıkları böyle gittiği sürece. Esas merak ettiğim paylaştığım grafiğin altına değecek mi değince ne tepki verecek.

Döviz Sepeti: TCMB bir şey yapana kadar satamayacağız galiba bu alım varantlarını. Herhalde 4.5’u tekrar görürsek hamle gelecek.


DAX: Hala olumluyum

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

1 yorum :

  1. Yazmayı unutmuşum. Ne zamandır hep Venezuela ismini ABD, petrol, seçim vs. sebebiyle duyardık. Bu sefer ismini onlarla antlaşma yaptığımız için duyunca ilgimi çekti (ne de olsa sorun yaşayan petrol ülkesi. Hatta ABD İran'a bulaşınca buranın petrolüne bulaşmadı çünkü fiyatlar artar diye haber okumuştum) ama içeriğini bilmiyorum, umarım iyi bir şeydir:
    https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/erdogan-venezuela-devlet-baskani-maduro-ile-telekonferansla-gorustu/1149512

    YanıtlaSil