28 Mayıs 2018 Pazartesi

29.05.2018 Varant Analizi


Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %3.19 arttı, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %3.12 düştü ve döviz sepeti %2.42 düştü.

Almanya ve Avrupa’nın ABD tek taraflı olarak İran antlaşmasını bozması ve çelik-alüminyum konusundaki vergi tehdidi konusunda rahatsızlığı devam ediyor. Daha da germezler umarım

İtalya sıkıntısı gündeme geliyor, daha dün sakindim bu konuda. Seçilenler yerine teknokratlar iktidarı olacak olması rahatsız edici bir gelişme. Yeni seçim bu seferkinden daha fazla sıkıntı yaratabilir. İspanya’da güven oylaması olacakmış. Bakalım ne olacak.

TCMB topa bir daha girdi (petrolde 2 işlem günüdür bizden yana, ABD tahvilleri geri çekilmiş durumda), piyasa ralli yaptı. Yapıyoruz, alım tarafında kazanıyoruz ama ben hala bir süredir olduğu gibi işlerin iyi gitmediğini düşünüyorum ama bunlardan bugün bahsetmenin bir alemi yok. ABD ve İngiltere bugün kapalıydı. Bir de o piyasalar devreye girince umarım döviz sepeti daha da düşerJ. Fakat ülkede faiz artışı oluyor ve borsa coşuyor. Gazımız geçince faiz artışının neden olduğunu hatırlarız ama şimdilik tadını çıkarıyoruz:)

AB, Suriye rejimine karşı yaptırımları 1 yıl da uzatmış.


Rusya, Lübnan’da İsrail uçaklarını engellemiş.

Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aklıma gelmişken, İran ve Suriye konusunu ve kredi derecelendirme kuruluşlarının uyarıları hatırlatım. Amacım felekat haberciliği yapmak değil, sadece aklımızın bir köşesinde durması.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: Petrol, CDS ve dövizdeki çekilmeye tahvillerde kısmen katılmaya başladı. Gazımız var, güzel gidiyoruz ama yukarıda yazdıklarım geçerli.

Bankalar: Tahvil faizi aşağı doğru kıpırdadığı an bankalara alım geliyor ama kafamda nereye kadar bunu sürdürebilecekleri konusunda soru işareti var. Varant oynamasam bankalara girmezdim. Fakat iyi gidiyorlar şimdilik.

Holdingler: “KCHOL kutu yapmıştı, yukarı doğru kırdı, olumluya döndüm, umarım devamı gelir” diye konuştuk, umarım kazanmışsınızdır. Şişe ve Sahol’da alıa dönmedim. Şişe’nin temettüsünü hatırlatmak isterim ilgilenenlere.

Ulaştırma: Cuma kazanamayanlar umarım bugün kazanmıştır (THY ve PGSUS). Petrol düşüş ve “dövizdeki düşüş” yarıyor sektöre çünkü veriler iyi geliyor.  

İletişim: “TTKOM hala iyi gidiyor ve olumlu bakıyorum. TCELL neden düştü bir fikrim yok, oysa ki yi gidiyordu. TCELL’i görmek lazım alıma dönmek için”. TTKOM için diye bir şeyim yok. TCELL’de kutusunun içerisine geri döndü. TTKOM temettü vermeyi tekrar gündemine alsa bence iyi olur bu arada.

Petro-Kimya: TUPRS bugün kutusundan çıktı (PD/DD ve FK değerleri yazmayım artık günlerdir yazıyorum).  rahatsız ediyor gözümü, defalarca konuştuk). PETKM’e hala alıcı gözle bakmıyorum ama artmasını çok isterim. Çok kişi fiyat aşağı giderken hisse alımı yaptı bence.

Enerji: “Petroldeki düşüşe tepki verdi ama sönük kaldı. Tepki verir gibi me geliyor ama sektöre de bakmayı unutmayın derim”. Aynen de konuştuğumuz gibi olmuş. Sektör ve ENERJISA tepki verdi.

"Enerjisa, şarj istasyonları satışı ve şarj istasyonu ağı kurulumu alanında faaliyet gösteren ve bu alanda Türkiye'de pazar lideri konumunda bulunan Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş. hisselerinin büyük çoğunluğunu satın aldı. Bu akıllıca bir hareket bence, bravo:)"

Demir-Çelik:EREGL çok güzel bir kutu oluşturdu; fakat Salı günü temettü sonrasını da görmek lazım eğer tutmayı düşünüyorsanız varantı/hisseyi, çünkü piyasanın artık pahalı bulabileceği yerlerde dolaşıyor”. Bugün kutusundan yukarı fırladı ama yazdıklarım hala aklıma. KRDMD’i beğenmemek için elimden geleni yapıyorum ama o her seferinde kendini beğendiriyor, fakat EREGL’i gibi piyasanın pahalı bulabileceği yerlerde.

Metal-Eşya: Arcelik’te ve Tofas ta hala alıma dönmedim ama çok bunları toplayanlar çok. Onlara güveniyorum, hisseleri satmazlarsa ben de alımı düşünmeyi düşüneceğim, sonra da aklıma artan kredii faizleri vs. acaba bunların satışına olumlu mu yansıyor diye kendimle çelişeceğim.

Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT: Cuma günü satış varantı aldım ama daha yön konusunda kafam karışık. Haftalık yazıda konuştuk zaten. Hala satış varantını tutuyorum.

XAUUSD&XAGUSD: Haftalık yazıda konuştuk zaten izliyorum.

Döviz Sepeti: Satışa döndüm, umarım yarın ABD ve İngiltere piyasaları da destekler.


DAX: Biraz uyarı vermiş bugün. 

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

0 yorum :

Yorum Gönder