24 Mayıs 2018 Perşembe

25.05.2018 Varant Analizi


Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %0.77 düştü, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %0.82 arttı ve döviz sepeti %1.77 düştü.

Bugün bazılarınızın bildiği gibi tüm gün yoldaydım. Dün şöyle konuşmuşuz: “Yarın için bir yorum yapmak hiç makul değil. Her şey olabilir. Örneğin başka sebeplerde vardı yanlış hatırlamıyorsam ama 25 Nisan’da TCMB faiz arttırdı, bankalar ciddi bir satış yedi. Sakin olmakta fayda var.” Umarım bugün için hisseciler ya da alım varantçıları çok üzülmemiştir.

Dünkü furyaya TÜSİAD’da katılmış. Kendince uyarılarını söylemiş.

AB-ABD vergi konusu gündeme gelmiş. 1 Haziran’da süre doluyor biliyorsunuz. Biz de misilleme yapacağız haberleri çıkmış basında.

Çin ithal ürünlerde vergi indirimi uygulamaya 1 Temmuz’da başlayacak. Otomotiv için de açıklama gelmişti, konuşmuştuk. Çin hiç germiyor ortamı.

Bir başka konuştuğumuz konu olan ABD’nin ithal ettiği otomotiv ürünlerine ilave vergi getirebileceği konusu tekrar gündeme gelmiş.

İtalya güzel ülkedir, tatlı ülkedir ama büyük ülkedir. Umarım baş ağrıtmaz.

Rusya ve AB-ABD-NATO-Ukrayna düşen Malezya uçağı konusunda karşılıklı konuşmuşlar, geriyorlar piyasaları.

ABD ve K.Kore görüşmesi iptal olabilir dedikoduları sonunda gerçek olmuş

FED germemiş ortamı anladığım kadarıyla ama faiz artış geliyor (malumun ilanı).

S400, rahip, Suriye, F-35 konuları yine ABD’nin gündemine gelmiş.

ABD'nin İran'a yönelik yeni yaptırım listesinde, İranlı Mahan Havayolları ile ilişkili 4 Türk şirket ve bir Türkiye vatandaşı yer almış. Detay için lütfen Sinan Bey’in Twitter adresine bakabilirsiniz.

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ve TCMB Başkanı Murat Çetinkaya 28-29 Mayıs'ta yine Londra'ya gidiyormuş.

TCMB’den bir hamle daha gelmiş.

Sanayinin kullandığı “siyah ürünler ve gaz yağına” am gelmiş. Onlara ÖTV ayarlaması yok. Yani onlara fiyat artışı yansıdı.

Suriye ve İran konusu ve en son açıklama yapan 2 uluslararası derecelendirme kuruluşunu hatırlatmak isterim.

Dünya basının da ekonomik durumumuz ile ilgili olumsuz haberler çıkmaya devam ediyor maalesef.


Bugün saçma sapan bir tartışmaya şahit oldum. İki kişi önümde konuşuyordu. X ve Y olsun. X hasta olmuş, Y’de onu eleştiriyor. Sen kendine bakmazsan (beslenme, spor vs) hasta olursun tabi…..Sonra konu ülke ekonomisine geldi. Bu sefer X dedi ki ekonomi böyle yönetilirse olacağı budur. Y’de celallendi, ne alakası var, bunlar hep dış güçlerin oyunu…X Y’ye deki ben hastalanıyorum suçlu ben oluyorum ama ülke ekonomisi kötü gidince hiç ülke ekonomisini yönetenler suçlu olmuyor.... Vay sen nasıl böyle dersin filan bunlar bir anda bunlar birbirine girdi. Nasıl yorumlayım bilemedim.

Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: Hiç uzatmayım. Hala kalkış ve inişlerde kemleri sıkı tutmak gerekiyor bence.

Bankalar: Daha dün “25 Nisan’da TCMB faiz arttırdı, bankalar ciddi bir satış yedi” diye yazmıştık. Tahvil faizleri düşmediği sürece, yani hala, alıcılı değilim.  

Holdingler: En son konuştuğumuz gibi: Şişe için içimden düştü alalım modu var ama ben dahil değilim şimdilik (temettücüler topluyordur herhalde). Sahol’un talebinde bir azalma var umarım çok satış yemeden talep artar. KCHOL buralarda dursun yeter şimdilik, alımı düşünmek için. Daha alıcı değilim holdinglerde.”

Ulaştırma: Maalesef kötü gidişatı bugün taçlandırmışlar THY ve PGSUS ‘da. Bir süredir petrol ve döviz fiyatları üzerinden uyarmaya çalışıyordum. Umarım satım varantı ile kazanmışsınızdır bugün.

İletişim: TTKOM ve TCELL iyi gidiyorlar bir süredir. TCELL’in sayfasına bir haber ekledim bence önemli. Piyasalar daha bozulursa bunlarda da dikkatli olmak lazım. Gemi (endeks) su alırken bir yere kadar dayanabilirler.

Petro-Kimya: TUPRS kutusunu altına gelmiş. PD/DD ve FK değerleri rahatsız ediyor gözümü, yüz kere yazım. PETKM’e hala alıcı gözle bakmıyorum.

Enerji: Hala alıcı gözle bakmıyorum, bir de üstüne üstelik sektör satış yemiş.

Demir-Çelik: İçimden gelmese de alım varantlarını elimden çıkardım bunlarda (KRDMD ve EREGL) harekete uyarım ama ilk fırsatta yine alıma dönmeyi düşünürüm.

Metal-Eşya: Arcelik’te ve Tofas ta hala alıma dönmedim. TOFAS kutusunu ne tarafa kıracak görmek lazım.

Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT: Hala dünkü noktadayım: “Nötre döndüm. Uzun bir aradan sonra alımı kapattım. Satış varantı almadım henüz, izlemedeyim.”

XAUUSD&XAGUSD: Yarın da artarsa olumlu bakmaya başlarım. 10 yıllık tahvil ve DXY destekliyor gibi şimdilik artışı

Döviz Sepeti: “TCMB bir şey yapana kadar satamayacağız galiba bu alım varantlarını” diyordum, bir şey yaptı sattım. Eğer zirvesini geçerse yine alıma döneceğiz eli mahkum. Şimdilik izlemedeyim.  

DAX: “Hala pozitifim ama yataya bağlarsa daha sevinirim” diye konuşmuşuz, yataya dönmemiş. Para tahvile giriyor gibi, dikkatli olmak lazım.

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

1 yorum :

  1. Dün şöyle konuşmuşuz: “Yarın için bir yorum yapmak hiç makul değil. Her şey olabilir. Örneğin başka sebeplerde vardı yanlış hatırlamıyorsam ama 25 Nisan’da TCMB faiz arttırdı, bankalar ciddi bir satış yedi. Sakin olmakta fayda var.” Umarım bugün için hisseciler ya da alım varantçıları çok üzülmemiştir.
    Dün sevgili Işık Ökte ve Tufan Cömert, Barış Esen Sayın Zeybek Cumhurbaşkanı Trt programı v.s. bir çok yorum dinledim.Özetle öyle şeyler anlatıldı ki ağzım açık kaldı.Özellikle Işık Ökte'nin Bugünkü borsa açılışında bankaların hareketiyle yüzde 3-4 yukarda açılış yapacağını defalarca söylemesi aklımı oldukça karıştırmıştı.Tabi ki ben hergün takip ettiğim bloğumuzu takip ettim ve yukarda alıntı yaptığım düşüncelerinize sadık kaldım.Peki ne oldu.Açık pozisyonlarımdan bazılarını yüzde 25 civarı zararla kapatmak üzereyken poziyonumu büyüttüm ve sonuç olarak tüm zaralarımı geri aldığım gibi pozisyonlarımı karla kapattım.Bu tür durumları fazla yazmak istemem ama verdiğiniz emeğin ne kadar değerli olduğunu anlamak adına bunları yazdım.Çok teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil