16 Mayıs 2018 Çarşamba

17.05.2018 Varant Analizi


Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %0.78 arttı, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %0.39 düştü ve döviz sepeti %0.51 düştü.

Bugün TCMB ben buradayım ve gereğini yapacağım dedi (kaynak). Bunu demesi için doların 4.50’yi görmesi gerekiyormuş herhalde. Piyasa tamam yap dedi o zaman. Şimdi bekliyoruz ne yapılacağını. Umarım ateşin büyümesini engeller diye iyi niyetli bir temenni de bulanalım. Ateşin sebepleri ise maalesef yerli yerinde duruyor. Tabi ona TCMB bir şey yapamaz.

Hakan Atilla davasında karar çıktı. Umarım tez zamanda ailesine ve sevenlerine kavuşur. Bunu nasıl yorumlayacağımızı siyaset bilimciler bilir ama ben çıkan kararı beğenmedim. Karar berat değil, suçlu bulunmuş ama beklenenden az ceza almış (yurt dışı kaynak okumak isterseniz lütfen buraya tıklayınız.) Umarım ABD ile sorunlar (Rahip, Halkbank, S-400, Suriye vs.) umarım tez zamanda akl-ı selim ile kapanır. Eğer banka ile ilgili bir gelişme olacaksa bu konu ABD Hazinesi’ni (OFAC) ilgilendiriyor. Karar sonrası birilerinin düşündüğü gibi dolar ne zıplamış ne de şelale olmuş.

AB’nin ABD ile İran ve demir-çelik konusunda rahatsızlığı devam ediyor etmesine ama “Total, İran'daki 4,2 milyar dolarlık doğalgaz projesini” sonlandırıyormuş. İş’e bakalım söze değil. Gerçi bunu TCMB’nin kararı için de söylemek lazım herhalde.

İran ve Suriye konusu duruyor hala. Mesela Rusya savaş gemilerini Akdeniz’e konuşlandırma kararı almış.

Daha önce EPDK’nın kararını konuşmuştuk. Konuyla ilgili Enerji Sanayicileri ve İşadamları Derneği açıklama yapmış. Bizi ilgilendiren tarafı sanayinin elektriği daha yüksek maliyetle kullanmak zorunda olacağı. Doğal olarak sanayinin rekabet gücü ve enflasyona açısından kötü bir şey.

Bizim sanayi üretimi biraz beklenti altı gelmiş ama kötü değil.

Euro bölgesinde yıllık enflasyon biraz azalmış. ECB’ye sen bir şey yapma diyor yani.

Bu arada Moody’s ve Fitch’in dün yaptığı açıklamalar hala kulağıma hoş gelmiyor.


Bugün 2 tane mail adım, kendilerinin müsaadesiyle burada da cevap vermek istiyorum. Biri öğlen arasında biri de PETKIM’in bedelsiz kararında terste kalmış. Onlara da aynı şeyi söyledim. Bunları bir anda kucağımızda bulduğumuz olaylar, bunlara canınızı sıkmayın. Esas kendi sisteminizi uygulamıyorsanız ona canınızı sıkın. 

Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: Konuştuğumuz gibi endeks dayanıyor, bugün de haber ile fırladı. Dava sürecinin gazı da olur herhalde yarın. Bir taraftan iyi giden dünya bir taraftan ABD 10 yıllıklar, bizim CDS, tahvil faizi, döviz sepeti ve artan petrol fiyatları var.  Dip çalışması umarım bitmiştir ve yarın bugünden daha güzel bir gün olur. Bazı sektörlere alım gelmedi, ilginç! Kemerim takılı dursunu kalkış ve inişlerde kemerinizi çözmeyin derler:)  

Bankalar: Bu yoruma Halk Bankası dahil değil, çünkü onun hareketinin sınırlarını öngörmek zor. Piyasa bugün de TCMB faiz arttıracak üzerinden fiyatlamasını yaptı. Dün konuştuğumuz Godot'yu Beklerken”den "Godot'yu Beklerken'i Beklerken"e dönmez yine hikaye. Tahvil faizleri çok ama çok yüksek (Bugünkü ISCTR'deki hareketin sebebi: İş Bankası A.Ş. Mens. Munz. Sos. Güv. ve Yar. San.Vakfı, 5,93-5,95 lira aralığından 650 bin adet hisse alımı yaptı ve sermayedeki oranı yüzde 39,95'ten yüzde 39,96'ya çıktı.)

Holdingler: Bugün çok ilginçti. Holdinglere (Şişe , Sahol ve   KCHOL)  alım gelmedi, dikkat çekici bence.

Ulaştırma: Veriler iyi gelmesine rağmen (THY ve PGSUS) havacılıkta da bir baskı var. Buraya da kimse bulaşmadı. Gerçi ben hala hareketlerini beğeniyorum alım anlamında ama ilgi olmayınca uzak duruyorum.

İletişim: Ben alıcı gözle bakmıyorum ama bu sektöre (TTKOM ve TCELL) de alım gelmedi.

Petro-Kimya: TUPRS yan yan gitsin yeter. PETKM‘de ekran başına oturduğumda iş işten geçmişti. Şirket yatırımcısını korudu korumasına ama yapay bir şekilde fiyat artışı oldu. Alıma dönmedim hala.

Enerji: Sektör grafiğine bakıyorum o da diğer sektörler gibi dip yapmaya çalışıyor. Petrol fiyatlarına bakıyorum hala artıyor. Alıma dönmedim.

Demir-Çelik: KRDMD ve EREGL‘yi hala olumluyum.

Metal-Eşya: Tofas ‘ın kaç gündür 23.5’in altına inmediğini görüyorum ama alıma dönmedim. Arcelik’te de alıma dönmedim.

Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT:  Hala olumluyum.

XAUUSD&XAGUSD: Takip ettiğim grafiği paylaşmıştım. Satıcı gözle bakarım ABD varlıkları böyle gittiği sürece. Esas merak ettiğim paylaştığım grafiğin altına değecek mi değince ne tepki verecek.

Döviz Sepeti: TCMB bir şey yapana kadar satamayacağız galiba bu alım varantlarını.


DAX: Hala olumluyum

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

3 yorum :

  1. Selam Sn Darvas,
    Yarin Halkbank Endeksi sırtlayacak gibi duruyor,
    THY yerinde kalmasına bir anlam veremedim, Veriler çok iyi
    geldi %83 oraninda doluluk oranı, Bilançosuda tepki gelmedi
    Bahsettiğiniz gibi kutu hareketi yapiyor, Ben pozisyonumu aldım
    Yukarı yönlü bir kırılım bekliyorum.

    Bu vesile ile paylasimlariniz için tesekkurler,
    Saygilarimla
    Sinan,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinan Bey,
      Taşısın, götürsün herşey güzel olsun...size, bana herkese uyar ve mutlu eder:) Benim canimi sıkan dava sebebiyle Hakan Bey'in suçlu bulunması ve hakimin soyledikleri. Ozetle hakim iddaları red etmemiş sadece Hakan Bey burada bir çalışan demiş.
      Ben teşekkür ederim esas paylaşımınız için.
      Saygılarımla.

      Sil
    2. Havacılık için aklımdaki ilk sebep petrol fiyatları, eğer başka bir sebebi yoksa Sinan Bey.

      Sil