14 Mart 2017 Salı

İzleyeceğim Hisseler-2017-1. Dönem

Bu blogu takip edenlerin bileceği gibi benim daha önce yapacağımı söylediğim bir hisse analizi vardı. Yıllık bilançolar açıklandığı için kendime aşağıdaki listeyi oluşturdum. Yeni 3 aylık bilançolar açıklanana kadar sadece bu hisseleri analiz edeceğim, eğer ekstrem bir durum olmazsa.
Bu listeyi oluştururken bu blogada izlediğimiz "temel analiz" yöntemi olan CANSLIM'ı kullandım. Aşağıdaki yazdıklarım sadece yöntemin "A", "C" ve kısmi olarak “S“ maddesini içeriyor.


C=Current Quarterly Earnings (Son Üç Aylık Bilançodaki Hisse Başı Kar):
Açıklanan bilançolarda 2016 ve 2015 yıllarının son 3 ayındaki karlılığı (bilançodaki "Sürdürülen Faaliyetler Vergi Öncesi Kar/Zarar” kalemi) hesapladım. Sonra şirketlerin belirttiğim dönemlerdeki ödenmiş sermayesini baktım bilançodan. Böylece hisse başı karlılık nasıl değişmiş hesapladım. 2015 son dönemi (9-12. aylar) ile 2016 son dönemi (9-12. aylar) kıyaslamasına göre ve son 4 dönemde (2016-1, 2016-2, 2016-3 ve 2016-4) hisse başı karlılığını arttıranlara göre uyguladığım puanlama aşağıda (Burada amaç, aldığı puana bakarak hangi dönemlerde karlılığın arttığını görebilmek). Bir firma:

  • 2015_9-12’ye göre 2016_9-12’de karlılık artmış ise 20 puan;
  • 2016_0-3’de karlılık artmış ise 1 puan;
  • 2016_3-6’da karlılık artmış ise 2 puan;
  • 2016_6-9’da karlılık artmış ise 4 puan ve
  • 2016_9-12’de karlılık artmış ise 8 puan aldı.

Tekrar altını çizmek isterim. Puanlar hissenin hangi dönemde kar elde ettiğini göstermek için böyle verilmiştir.

Örnek 1
Hisse 11 puan almış ise demek ki 2015_9-12’ye göre 2016_9-12’de karlılığı artmamış demektir (artsaydı en az 20 puan almış olması gerekirdi). 11 puanı almanın tek yolu 1+2+8 şeklinde olur. Bu da bize hissenin 2016 yılının birinci, ikinci ve son çeyreğinde kar elde ettiğini söylemektedir.

Örnek 2
Hisse 38 puan almış ise demek ki 2015_9-12’ye göre 2016_9-12’de karlılığı arttırmış ve sadece 2016’nın son çeyreğinde kar elde etmiş demektir.

Bu durumda C kriterine göre en yüksek puan alan firma 35 puan alabiliyor.

Yöntem ne kadar çok artış o kadar iyi diyor. Karlılığını arttıran her firmanın aynı puanı almaması gerekiyor. Diğer taraftan son dönemde ekonomik anlamda yaşananlar sebebiyle bu kuralı tam uygulamadım.

14.03.2017 tarihi itibariyle açıklanan bilançolara göre firmaların, aldıkları puanları gösteren liste aşağıda:


A = Annual Earnings Increases (Karlılığın Yıllık Artışı):
Yöntem özetle hisse başı karlılığın son 5 yılda artması gerektiğini söylüyor. Karlılığı bilançodaki "Sürdürülen Faaliyetler Vergi Öncesi Kar/Zarar” kaleminden hesapladım. Sonra şirketlerin son 5 yıldaki ödenmiş sermayesini baktım bilançodan. Böylece 2012, 2013, 2015, 2015 ve 2016 yıllarında hisse başı karlılık nasıl değişmiş hesapladım. Puanlamayı aşağıdaki gibi yaptım (Burada amaç, aldığı puana bakarak hangi dönemlerde karlılığın arttığını görebilmek). Bir firma:

  • 2013 yılı karı 2012 yılından fazla ise 1 puan aldı;
  • 2014 yılı karı 2013 yılından fazla ise 2 puan aldı;
  • 2015 yılı karı 2014 yılından fazla ise 4 puan aldı ve
  • 2016 yılı karı 2015 yılından fazla ise 8 puan aldı.

Tekrar altını çizmek isterim. Puanlar hissenin hangi dönemde kar elde ettiğini göstermek için böyle verilmiştir.

Örneğin 15 puan alan firma son 5 yıldır karlılığın arttırıyor demektir. 11 puan alan firma= 1 puan (2013 yılı karı 2012 yılından fazla) + 2 (2014 yılı karı 2013 yılından fazla) + 8 (2016 yılı karı 2015 yılından fazla) demektir.

Bu durumda A kriterine göre en yüksek puan alan firma 15 puan alabiliyor.

Yöntem ne kadar çok artış o kadar iyi diyor. Karlılığını arttıran her firmanın aynı puanı almaması gerekiyor. Diğer taraftan son dönemde ekonomik anlamda yaşananlar sebebiyle bu kuralı tam uygulamadım. 

14.03.2017 tarihi itibariyle açıklanan bilançolara göre firmaların, aldıkları puanları gösteren liste aşağıda:


S= Supply-Demand (Arz-Talep):
Burada sadece piyasa dolaşan hisse sayısı kısmın verebiliyorum şimdilik (Diğer kısım hisse incelemelerimde belli olacak). C kriterine göre 20 ve üstü alanlar; A kriterine göre 11 ve üstü alan firmaların dolaşımdaki hisse sayısını verdim. En çok dolaşımda hissesi olan firmaya 1 puan ve en az dolaşımda hissesi olana 162 puan verdim.

Sonuç
3 aylık bilançolar açıklanana kadar, eğer dikkat çekici bir şey olmazsa, aşağıdaki belirttiğim hisseleri (C kriterine göre 20 ve üstü alanlar; A kriterine göre 11 ve üstü alan firmalar listeye dahil edilmiştir)  inceleyeceğim bu blogta. Fakat bunları gözüm kapalı inceleyeceğim anlamında gelmiyor. Bu listede olan ama benim grafiğine baktığım zaman spekülatif olacağını düşüneceğim veya düşüşte olan hisseler ya da şu an işlem yapılmayan hisseler olacaktır (elimden geldiğince dikkatli çalıştım, gözümden kaçanları için lütfen kusura kalmayın. Eğer sizin listeye eklememi istedikleriniz varsa paylaşmanızdan mutluluk duyarım). Fakat şu an tek tek hisselerin grafiklerine bakmadığım için bir yorum yapamıyorum. CANSLIM yönteminin sadece 2.5 adımına (C, A ve ve kısmen S) göre yaptığım değerlendirme sonuçlarına göre aşağıdaki liste oluştu. Bu yöntemin hisse seçiminde kullanılmasını tavsiye ettiği başka kriterlerde var (bakmak isterseniz lütfen buraya tıklayın).  Ayrıca blog hem CANSLIM hem de Darvas ve Swing yaklaşımlarından faydalanıyor. Bu yüzden aşağıda verdiğim listeyi bir anlamda temel analiz (biraz CANSLIM ve biraz DARVAS) olarak görebilirsiniz.

E-posta ile gelen 4 soruya cevap vermek istiyorum bu vesileyle:

1: Soruda özetle sadece grafiğe bakarak karar versek olmaz mı deniyor. Öncelikle olur. Seçim sizin, nasıl yapmak istiyorsanız öyle yaparsanız. Zaten SSS’de söylediğim gibi benim bu blogta yaptığım incelemeler sadece kendim için. Siz sakın ama sakın bu blogta incelenen bir hisseyi, sırf bu blogta incelendiği için almayın, tutmayın ve satmayın. Kendi kriterlerinize göre karar verin. Asla ve asla bu blogta yazılanlara, çizilenlere, gösterilenlere, tartışılanlara, yorumlara, resimlere, videolara v.s. göre karar vermeyin!!!! Peki neden sadece grafiklere göre karar vermiyorum. Soruyu soran futbol ile ilgili örnek verdiği için müsaadenizle ben de cevabımı futbol üzerinden vereceğim.

Temel Analiz: Futbol zekası, kondisyon, kas-kemik gelişimi, beslenme v.s.
Teknik Analiz: Topa hakimiyet (bilek çalımı, vücut çalımı, top kontrol v.s.) 

Benim takımının temel ve/veya teknik özellikleri yüksek olan oyunculardan (hisse senetleri, döviz, altın gibi yatırım araçları) oluşmasını istiyorum. Bu konuda yazıyı okumak isterseniz lütfen buraya tıklayınız.

2: Soruda özetle neden bu blogun olduğu soruluyor. Ben bu blogta yazmasam da yatırım kararlarını alabilirim. Bence siz de bu blog olmaz ise yatırım kararlarınızı alabilirsiniz! Benim dünya görüşüm bilgi paylaşınca çoğalır diyor. Bu yüzden bu blogu ayakta tutmak için çabalıyorum.

3: Soruda özetle bu blogtan maddi bir kazancım var mı diye soruluyor. Hayır yok. İleri de birileri bu bloga reklam vermek isterse kabul etmeyi düşünüyorum. Peki bu blogtan para kazanırsam ne yapmayı planlıyorum? Bir kısmını bu blogu geliştirmek için harcarım. Bir kısmını da kendimce değerli bulduğum yerlere harcarım. Örneğin maddi imkanı olmayanların eğitim, bilim, sanat gibi “boş” işlerle uğraşmasını sağlamak için harcarım. Elbette bu maddenin gerçekleşmesi 3 temel kritere bağlı.
- Blogun “faydalı” olması ve beğenilmesi;
- Sürekli artan bir ziyaretçi sayısına sahip olması ve
- Reklam verebilecekler için blogun reklam vermeye “değer” bir yer olarak bulunması.

Aşağda son 30 gün ve daha önceki 30 günün verilerini kıyaslaması var.


4: Benzersiz olacağını belirttiğim yöntemimi geliştirdim mi? Hayır henüz geliştirmedim (Benzersiz dememin sebebi yöntemin daha önce geliştirilmemiş olması. Yanlış anlaşılmasın lütfen!). Kör havuzun kalkmasıyla beraber temin edebileceğim veriyi bekliyorum. Onu gördükten sonra yöntemimi geliştirip geliştiremeyeceğimi göreceğim. Sonra deneyeceğim ve çalışırsa sizlerle paylaşacağım.
Paylaş:

39 yorum :

  1. okudum tekrar tekrar okumam lazım:) ellerine sağlık üstadım. saygılar.PİCASSO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sn Picasso, zaman ayırıp okudugunuz için cok teşekkür ederim. Syg.

      Sil
  2. ÜSTADIM İKİNCİ KEZ OKUYORUM ŞU AN ANLAYABİLMEK İÇİN MALUM ACEMİLİK:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstadım bu puanlamaların olduğu liste ne okunamıyor. indirdim pc ye 2. yüklediğin okunabiliyor ama 1. liste piksel açısından sıkıntılı. okumakta sıkıntı çıkarabiliyor. bu arada izin almadan pc ye kopyaladım sıkıntı olursa söylemen yeterli silerim. saygılar PİCASSO

      Sil
    2. Sn Picasso, eger isinize yarayacaksa 3 ay icin sizde kalsin. Sonra yeni liste yapariz:))) Simdi ben de sizler gibi download ettim, zoom yapinca cozunurluk kaybolmadan gorebildim. Eger hic okuyamazsaniz soyleyin lutfen.

      Sil
  3. Teşekkür ederim, 1. liste çok bozuluyor ama sıkıntı yok. ben bir daha okuyayım hele anlamam lazım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam cok kolay gelsin, eger okunma isi cok kotu giderse haber verin lutfen:))

      Sil
  4. Çok güzel bir çalışma hatta büyük hizmet emeğinize sağlık.Takip deyim.başarılar TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah ve ben teşekkür ederim Mustafa Bey. Hep beraber kazanmamız dileklerimle.

      Sil
  5. Sayın hocam ellerinize, emeğinize ve gönlünüze sağlık okuyup anlamaya çalışıyorum. Sizi kutluyorum o kadar çok emek​ vermişsinizki ne kadar takdir etsek azdır.tekrar çok teşekkür ederim.saygı ve selâmlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayhan Bey,umarim hepimizin isine yarar. Tek derdim mümkün oldugu kadar dogru hisseleri secmemiz ve kazanmamız. Ben çok teşekkür ederim. Syg.

      Sil
  6. Emeğinize sağlık..çok başarılı ve faydalı bir çalışma olmuş....masa üstünde baş köşeye koydum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sn. Falcon ben çok teşekkür ederim. Umarim hepimizin isine yarar ve kazançlı al-sat yapmamıza katkı sağlar:))

      Sil
  7. elinize sağlık benim hisselerim hep yüksek not almışlar ..aferin onlara .. daha çok çalışacaklar hep en yüksek puanları alacaklar :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sn. Aym. Sizin hisslerin çalışmasına destek oluruz hep beraber:)))

      Sil
  8. Yaptığın çalışmaları bizlere de sunduğunuz için teşekkür ederim. Sayenizde hisse seçimlerinde daha bilinçli kararlar almamı sağladınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erhan Bey, ben teşekkür ederim esas. Umarım hep beraber karlı alış-veriş yaparız:)))

      Sil
  9. Lüks kadife "nin bütün puanı son yıldan geliyor herhalde .. dönem kar"ıni 6ya katlamış da :)) ilginçtir esas faaliyet karı zarar .. neler oluyor bu ülkede :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanirim "yatirim" faaliyetleri sirketi su an ayakta tutuyor:)))))

      Sil
  10. 10 mart"taki notla üzerinde durduğum usturuplu keriz silkeleme hala can yakmaya devam ediyor .. üzülmekten başka çare yok .. sanel ve snkr sanırım işlem tamamlandı cusan"da bugün tamamlanıyor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı çıkmanızı hiç istemezdim ama malesef haklı cıkıyorsunuz. Dün yorulmuştum ve bloga yazmadim. GEDZA'yi arkadasim sordu. Dedim ki grafigi cok guzel ama goz acip kapayana kadar fiyati oynayabilir. Zaten sabahta tam dusundugumu yapti. Sorun şu: Sig tahta kriteri kac konmali. Ornegin gunluk hacim 5 milyon mu olmalı? Var mı sizin bir ktiteriniz?Eger varsa playlaşabilir misiniz, eğer paylaşılamaz değilse. Paylşamassanız da ben buna saygı gösteririrm? Syg.

      Sil
  11. çok zor kriter sn Darvas ... yok açıkcası . değişiyor .. ama usturuplu silkeleme artık sadece sığ tahtalarda da yapılmıyor .. Tugc bakın mesela yatay bantta 2-3 aydır 3 kademe yukarı 2 kademe aşağı ..tahtaravelliye dönmüş kar"ını alan çıkıyor giriyor .. stop-loss üstü bekliyor geri kalanlar .. Cusan keza bir hacimlere bakın son 1-2 aydır .. inanılır bir şey değil .. ama keriz adayının bu kadar bol olduğu piyasada ne desek boş slm bst

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek aklıma gelen dolaşımdaki hisse sayısı ve hacimdeki hareketler....ama sayı bulamıyorum. Bu durumda BIST 100 + Yıldız Pazar + Sy Aym'nin tecrubesine istinaden begendigi hisseler (bu listenin sizi baglayiciligi olmayacak tabi) diye bir liste mi olusturalim:))) Saka bir yana bu silkeleme olayi hakikatten can sıkıcı:(((((((

      Sil
    2. İçim raha etmedi, gerçekten şaka. Yoktan yere beklenti yaratmak ya da iş çıkarmak veya emrivaki yapmak gibi bir niyetim yoktu. Syg.

      Sil
  12. tabi .. 2-3 haftalık hacim değişimi zaten hissenin nereye gittiğini gayet güzel anlatıyor da ... Cusan örnek 2 mart 2 mio 3 mart 58 mio 4-10 mart 9 mio 13 mart 17 mio bugün 29 mio

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumda ya hic almayacagiz bu hisseleri ya da zarari goze alarak cok hizli hareket edecegiz. Tabi bunu dusunen bir akilli biz olmadigimiz icin "kasa her zaman kazanir"a baglancak bu hikaye:)))

      Sil
  13. :))) yine unutmadan biraz önce bir uyarı aldım anele ile ilgili bir grup arkadaştan .. güncelledim .. blog"unuzda da paylaştığım için güncellemek zorundayım okuyup ilgilenen olmuştur diye .. elektrik"lerde odas orge anele beğeniyorum demiştim hedefim odas 12 baki .. orge yıllıkta yüzde 95 olmasına rağmen 9 hedefim var .. anele hedefim 2.60dı ama yıllıkta yüzde 110 ile realize edene kızmam :))) slm bst

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederi Sn. Aym. Bence sizin yazdiklariniz baya baya okunuyor. Gönüllü olarak verdiğiniz bu destekten dolayı size gerçekten müteşekkirim. Syg.

      Sil
  14. Merhaba, "Relative price strength" hakkında bilgi paylaşabilir misiniz? Google da arattığımda en yakın RSI göstergesi şeklinde bilgiye ulaştım. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sn. Whoispenguin,

      Ben onunla ilgili yazı yazacaktim ama unuttum. Şimdi siz sorunca, unuttuğumu hatırladım ve biraz kızardım. Esasına bu aralar iş yüküm fazla olduğu için unuttum galiba ama bunun bir önemi yok, bu beni bağlar.

      Hafta sonu yazicam RPS hakkinda.

      Bol kazanç dilerim.

      Sil
    2. çok teşekkürler, kolay gelsin

      Sil
  15. Blogunuzu yeni keşfettim.Çok fazla anlamasam da anlamaya kararlıyım:)Youtube de ki kanalda sanırım sizin.Tüm ilgimle takibime aldım sizi. Başarılar.

    YanıtlaSil
  16. Sanırım ilk mesajı yayımlamayı başaramadım.Blogunuzu yeni keşfettim.Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sn. Neruda,

      Öncelikle bloga hoşgeldiniz. Youtube kanalı da bu bloga ait. Mesajinizin yayinlanması icin benim onaylamam gerekeyir (saçma sapan mesajların yayınlanmaması için keyif almasam da bu yöntemi uyguluyorum).

      Bol kazanç dilerim.

      Sil
  17. aldığı hisse sahibi şirketin ne ürettiğini bilmeyen .. bir kez olsun finansallarına bakmamış bir sürü küçük yatırımcı Fed 3 kere mi 4 kere mi faiz arttıracak ve bist"e etkisi ne olacak tahmini yürütüyor .. ben bayılıyorum Türk küçük yatırımcının bu bilgiden yoksun ama Makro bakışına :))) 88600 - 93.238 arası seanslar süprize gebe .. uzun süreçli yatay banttan çıkma çok kaygan ve sancılı ve iniş çıkışlı olur genelde.. herşey her an olabilir :))) iyi aksamlar bst

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sn Aym, sizin yaptığınız tespit bana bir film sahnesini anımsattı. Pek film izleyen biri değilim ama izlediğim sayılı filmlerden bir tanesi de No Man's Land'di (https://www.youtube.com/watch?v=YL8IF6431n4). Yanlış hatırlamıyorsan orada iki düşman bir çukur içinde birbirini esir alma yarışındayken Filistin olaylarını konuşuyorlardı. Bizim yatırımıcı yaklaşımımzda aynen böyle. Gece gece güldürdünüz beni:))) Syg.

      Sil
  18. İyi akşamlar CEMTS ile ilgili misiniz ,bu gün 1.4milyon € yatırım kararı mı düsmesine Sebeb. Radara girermi buralardan ne dersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa Bey. Neden düştüğünü bilmiyorum. Benim gördüğüm hisse hafif bir düşüş trendinde ama bakarsınız yarın piyasa yok ben istiyorum CEMTS'i der ve benim düşüş trendi lafı kadük olur. Bu arada grafiğe bakınca gördüm. Bugün düşerken herkes almış. Herhalde alanlar düşüşün geçici olduğunu ve yükseleceğini düşünüyor. Ben hiç bir zaman düşen hisse almadığım için bu aralar ilgi alanımda değil.

      Sil