20 Mayıs 2018 Pazar

21.05.2018 Varant Analizi

Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %0.50 arttı, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %0.35 arttı ve döviz sepeti %0.48 arttı.

Bu kısmı haftalık yazıda konuştuğumuz için tekrar yazmıyorum. Orada konuştuklarımız lütfen aklınızda tutun derim naçizane, en azından ben tutacağım. Umarım aklımızda tuttuğumuzla kalırız ve boş yere hafıza kaplar. Konuştuklarımıza ilaveten belki akıllarda şöyle bir senaryo da olabilir lütfen bunu da hafıza koyu derim naçizane. En azından ben aklımda tutacağım: TCMB faiz arttırır, döviz geriler ama seçimler bir şekilde (ilk turda bitmez, Cumhurbaşkanı ve Meclis kompozisyonu uyumsuz olur, seçimler tekrarlanır vs.) belirsizlik-uyumsuzluk vs. arttıracak bir sonuç ortaya çıkar ve döviz tekrar yukarı doğru hareketlenebilir. Bu arada seçimi kazanan tarafın, Mart 2019 seçimlerini de kazanmak için genişlemeci politikaları seçime doğru tekrar hayata geçirebileceği ihtimali ayrıca aklımda duruyor.

Bugün Sayın KıvanÇ ’nin paylaşımı sayesinde blog ortalamasının çok üzerinde ziyaretçi aldı. Kendisine sizlerin huzurunda tekrar teşekkür ederim.

Bu arada ABD-Çin bekleyelim moduna geçmişler. Detayları burada, bitirin şu meseleyi artık üzmeyin borsaları😀


Tekrar hatırlatmak isterim: Bu hafta ekranlardan uzak olacağım. Elbette akşamları veri yayınlayacağım ve mümkün olduğu kadar görebildiklerimi paylaşacağım.
Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: Haftalık yazıda konuştuğumuz için tekrar etmeyim durumumuzu. TL bazında güzel kutu oluşturmuş, dolar bazında da ıkınarak dip yapmaya çalışıyor. İniş ve kalkışlarda kemer takılı kalmalı bence hala.

Bankalar: TCMB fiyatlıyor bence bunları, tahvil faizine bakar olurdum eğer ekran başındaysam.

Holdingler: Sıralama hala aynı Sahol, Şişe ve  KCHOL. KCHOL ucuz diye alım eliyor bence hala. Onun buralarda kalması bir süre iyi haber olur benim için. Camlarda bir süredir sıkıntı var. Alım için tepki ve oturmayı gözlemek lazım. Sahol’a ilgi hala var bence.

Ulaştırma: Takip edebildiğim kadarıyla verilerde sorun yok ve bilançolarda kötü gelmedi her ikisi de içinde (THY ve PGSUS). Üzerinde baskı var ama petrol fiyatları önemli, onun geri çekilmesi hareketi tetikleyebilir belki.

İletişim: Ben alıma dönmedim her ikisi için de (TTKOM ve TCELL). TCELL’de güzel bir kutu var bu arada. Yeteri kadar talep var mı görmek lazım. Bunları bilançodan beri satılıcıydım. Alıma dönmedim her ikisinde de. Bugün Twitter’da da yazdım TTKOM’un bilançosunu beğendim ama FX açığı çok kötü.

Petro-Kimya: “TUPRS yan yan gitsin yeter (talepte var gibi) diye düşünüyorum fakat PD/DD ve FK değerleri biraz rahatsız ediyor”. Çok güzel bir kutu var rahatsızlığım devam ediyor. PETKM dip çalışması mı yapıyordur umarım ama daha alıma dönmedim.

Enerji: Enerji sektörü bir süredir dinleniyor. Petrol fiyatı düşüyor ve sektör çıkıyorsa alımı düşünürdüm.

Demir-Çelik: KRDMD ve EREGL‘de zorlanma görürsem pozisyonumu kapatacağım, satıma dönmek için endekste gözüm olurdu.

Metal-Eşya: Arcelik’te alıma dönmedim. Tofas konuştuğumuz gibi direnme var ve umarım dip çalışması bitmiştir.
Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT: Nötre döndüm. Uzun bir aradan sonra alımı kapattım. Satış varantı almadım henüz, izlemedeyim (İran meselesi alevlenmezse geri çekilme beklerim biraz).

XAUUSD&XAGUSD: Konuştuğumuz yerlerden geldi ve düşüş durdu gibi. ABD 10 yıllıkları biraz nefes aldırdı. Daha karar vermedim. İzlemedeyim.

Döviz Sepeti: TCMB bir şey yapana kadar satamayacağız galiba bu alım varantlarını.


DAX: Hala pozitifim ama yataya bağlarsa daha sevinirim.

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

2 yorum :

  1. Sn Darvas Günaydın ,
    Teknik yorumuna güvendigim bir arkadaşım
    Kochol yazmış bana,
    Grafik linkini koyayım müsadenizle
    eger blog kurallarına aykırı ise kaldıra bilirsiniz..
    https://i.hizliresim.com/0zjZ58.png

    Saygılarımla

    Sinan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sinan Bey,
      Ellerinize saglik, kullanmak isteyenler olabilir diye düşünüyorum, bu yüzden dursun:).
      Saygilarimla.

      Sil