15 Nisan 2017 Cumartesi

Referandum Sonrası Borsa Açılışı

Cuma akşamı başlattığım anket

Cuma (14.04.2017) akşamı başlattığım anketin bitiş tarihini Pazar (16.04.2017) günü saat 18:00 olarak belirledim. Yani referandum sonuçları açıklanmadan önce.

Twitter’da ilk defa düzenlediğim bu anketin bize bir öngörüde bulunmak için faydalı olacağını düşündüm.

Öncelikli olarak belirtmek isterim ki, kimin hangi cevabı verdiğini ben görmüyorum. Yani anket ‘kör havuz’ sistemi ile çalışıyor. Resme bakarak lütfen anket sonucu hakkında öngörüde bulunmayın. Bu resmi seçmemin sebebi, anketten sonra da hep beraber daha güzeliz demek içindi (Lütfen unutmayın: Yarın aynı otobüse bineceğiz, pazara gideceğiz, derse gireceğiz, işe gideceğiz, takımı tutacağız vs.). Katlım gösteren herkese, retweet ederek katılımı arttırmaya destek olan herkese ayrıca teşekkür ederim.

Referandum’un sonuçlarını hep beraber göreceğiz. Fakat referandum sonuçlarının BIST’e etkisini oyladığımız ankete toplam 69 kişi katıldı (tekrar tekrar teşekkür ederim hem katılanlara hem de yaygınlaştıranlara).

Ankete katılanların %45'i pazartesi günü borsanın, Cuma günkü kapanışa göre “%0.5'ten fazla” bir puanla açılacağını düşünüyor. Katılımcıların %10’u ise Cuma günkü kapanışa göre borsanın “%0 ile %0.5 arasında” daha yüksek açılacağını düşünüyor. Sonuç olarak katılımcıların %55’i borsanın Cuma günkü kapanışa göre pozitif açılacağını düşünüyor.

Ankete katılanların %39’u pazartesi günü borsanın, Cuma günkü kapanışa göre “-%0.5'ten fazla” bir puanla açılacağını düşünüyor. Katılımcıların %6’sı ise Cuma günkü kapanışa göre borsanın “-%0.5 ile %0 arasında” daha düşük açılacağını düşünüyor. Sonuç olarak katılımcıların %45’i borsanın Cuma günkü kapanışa göre negatif açılacağını düşünüyor.

Aşağıda katılımcıların verdiği cevapların yüzdesel olarak dağılımını gösteren grafiği görebilirsiniz.


Paylaş:

7 yorum :

  1. Vatana Millete hayırlı uğurlu olsun, umarım daha iyiye giden bir yol olur. borsaya gelince herkesin kazanacağı bir gün olur inşaallah yarın. anket için teşekkürler sayın Darvas abim. saygılar PİCASSO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Sn. Picasso. Umarım dilekleriniz gerçek olur. Syg.

      Sil
  2. Darvas abim yarın kanaatimce çok büyük bir aksiyon olmaz borsa da. ne zaman yükselecek desek pinekliyor, ne zaman düşer dersek fişekliyor, bende stabil az satıcılı az alıcılı bir gün olur gibi ya bakalım... PİCASSO

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaman zaman hepimizin beklemediği gelişmeler oluyor. Umarım çoğunluğu üzecek bir gün geçirmeyiz hatta mutlu edecek bir gün geçiririz.

      Sil
    2. inşaallah abim, kısmetten öteye köy yok, iyi tercihlerde lazım tabi:))

      Sil
  3. alıcılı açar da niye neden yok ortada ... piyasamız da reaktif denilen piyasalara döndü .. güneş açıyor çıkıyor rüzgar esiyor iniyor .. ben hayır da çıksa alıcılı açacağını düşünüyordum belirginlik çok belirleyici oldu bist"te. slm bst

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anket icin en fazla 4 tane şık sansım vardı. Keske nedensellik uzerinden de kurabilseydim:((

      Sil