28 Ağustos 2017 Pazartesi

Yeni Stratejim


Öncelikle hisse ile başladığım stratejim zaman içerinisinde kısa vadeliye (varant) döndü. Şimdi ise kısa ve uzundan oluşan bir strateji uygulamaya başlayacağım. Uzun vadenin sonu yok (Keynes'in sözünü biliyorum: "Uzun vadede hepimiz ölmüş olacağız")


Buradan ve buradan varant ile ilgili yazdıklarımı okuyabilirsiniz. Şimdi uzun vadeli stratejimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu stratejiye içerisinde yer aldığımız boğa piyasası yorulunca ve endekste düzeltme/düşüş bittikten sonra başlayacağım (tabi bunun kesin bir göstergesi yok). Büyük bir ihtimalle temettü dağıtım oranları belli oldukça ya da biraz daha erken bir dönemde hisse toplamaya başlayacağım (planım temettü verimi yüksekken alabilmek). Bugünden belirtim, alacağım hisseler (Sayın blog "böcüğü"ne saygılarımla:)
  • ECILC
  • HEKTAS
  • SODA
  • ASELSAN
  • PETKIM
Yukarıda bahsettiğim hisselerin temel analizin nasıl yaptığımı buraya tıklayarak görebilirsiniz (bunu geliştiriyorum ama zamana ihtiyacım var). Bundan da öte bu 3 hissenin sektörlerine bakarsanız, bunların canlı yaşamını ve/veya konforunu sürdürmek/geliştirmek için ne kadar elzem ürünler sağlayan firmalar olduğunu görürsünüz. Sözün özü bu firmalar sadece bilanço sebebiyle ya da makro ekonomik verilere bakılarak tercih edilmedi. Bu listeye eklenebilecek yeni firmalar umarım ilgimi çeker ve sepet çeşitlenir:)

Kısa vadeden, yani varantlardan, bu 3 hisseye her ay fon aktarımı yapmayı planlıyorum.

Bu hisselerin elde ettiğim temettü (Ufak bir hatırlatma: Şirket kar etmezse temettü dağıtmaz, kar elde etse bile yine temettü dağıtmayabilir) gelirini yine bu hisselere aktaracağım.

Tabi arada bunların bedelsiz dağıtmaları da ayrı bir güzellik olacak.

Örneğin bir firma her yıl %6 temettü verimi ile temettü dağıttığını varsayalım. Benim de her ay değil her yıl bir kez alım yaptığımı varsayalım. 12 yıl sonra ilk yıl aldığım hisseler bedavaya gelmiş olacak. Tabi bu senaryoda eksik olan taraf, ben hissenin fiyatının hiç artmadığını/azalmadığını ve her yıl temettü dağıttığını varsaydım (tabi her yıl alacak param var bu durumda:). Kendimi rahatlatan varsayımım da şöyle: 12 yıl sonra hissenin fiyatı ilk aldığım fiyatın üzerine hayli hayli gelir ve seçilen şirketler de üfürükten şirketler değil:))

Fotoğraf buradan alınmıştır.

Güncelleme: Cripto paralarda ilgi alanımda. Onlardan da biriktirmeyi düşünüyorum.
Paylaş:

7 yorum :

  1. Sayın XXX'e verdiğim cevabı onun da müsadesiyle aşağıda paylaştım:
    Eğer varanta ayırdığınız parayı her ay %24 arttırırsam, bu %24'ün %75'ini uzun vadeli strateji aktarırsam ve %25'ini de varant için oynayacağım miktara eklersem, 13. ayın başında varant param 2 katını çıkmış oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlar için teşekkürler DarvasSwing bey.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar , varantta da borsadaki gibi stop yapıyormusunuz. Yoksa uzun vadede ki hareketi planlayıp ani düşüşlerde beklemede mi kalıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Erhan Bey,
      Stop-loss'u endeks ve hisse fiyatina gore belirliyorum yani varantin fiyatina gore belirlemiyorum.

      Sil
  4. http://www.formulanaliz.com/2017/08/12/kendim-hakkinda-birkac-cumle/

    http://www.hisse.net/topluluk/showthread.php?t=9400

    YanıtlaSil