22 Mayıs 2018 Salı

23.05.2018 Varant Analizi

Varantların alım-satım yüzdeleri. Bugün bizim 3 silah silahşorlardan kapanış saati itibariyle BIST30 %1.16 arttı, tahvil faizi (2 ve 10 yıllık) ortalamada %0.63 düştü ve döviz sepeti %1.29 arttı.

İran gerekirse eskiye döneriz mesajı vermiş (Kaynak). Biliyorsunuz ABD’de gözünü karartmıştı, hatta bugün 5 İran vatandaşı hakkında yaptırım kararı almış.

Rusya Parlamentosu’nun alt kanadı ABD ve diğer ülkelerin Rusya’ya yönelik olası yaptırımlarına cevap verme hakkı imkanı tanıyan yasa tasarısını kabul etmiş.

Bizim hakkımızda dünya şöyle haberleri okuyor: “"Türkiye'nin tahvillerinin Senegal'in altına inerken, Erdoğan kredi notunu tehlikeye atıyor" (Kaynak). Böyle haberleri okumak istemiyorum açıkçası ülkemiz hakkında. Renaissance Capital, Fitch ve S&P’den uyarılar geliyor. Genelde bu süreçler iyi bitmiyor, malumunuz. Özetle onlarda topu TCMB’ye atıyor. TCMB oralı bile olmuyor, nereliyse😁. Piyasa ha geldi ha gelecek diye alıyor. Piyasa alımı gördükçe her akşam herhalde bu akşam haber gelecek diyorum. Bu arada geçen günde konuştuk, TCMB arttırınca (tabi arttırırsa) faizi umarım yabancılar ucuza döviz alıp çekip gitmezler.

Petrol fiyatı artıyor ama ÖTV düzenlemesi sebebiyle pompaya yansımıyor. Bunların acısı ilerde çıkmaz umarım.

Takip etmiyorum ama ASELSAN’ın bir süredir süreci kötü gidiyor. Bugün de işleme geçici olarak kapatılmış. Metin Oktay’ın dediği gibi “sevenlerini üzmeseler” iyi olur gibi me geliyor.

Tüm dünya borsalarına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

VIX (Chicago Board Exchange Market Volatility Index) endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Türkiye CDS Endeksi (Buraya tıklayarak güncel grafiği görebilirsiniz.).

MSCI Turkey EFT Endeksi'ne bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yabancı Oranı Grafiği (T-2 gün olduğunu unutmayın lütfen).

 
Gelişmekte olan piyasalar endeksine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Yarınki gündem hakkında buraya tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

BANKACILIK


HOLDİNGLER


HAVACILIK


İLETİŞİM


PETRO KİMYA


ENERJİ


METAL EŞYA


ANA METAL


EKGYO


BIST 30


BIST TÜM
BIST 30 ve varanti olan tüm hisselerin alım-satımlarını gösteriyor.



DÖVİZ
Gelişmekte olan piyasalar için kurun gidişatına bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Dolar/TL ile yüksek korelasyona sahip ABD 2 yıllık tahvillerine bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

Aşağıdaki "kur" grafiğinde EURUSD ve GBPUSD’yi verileri kullanılmadı.


DÖVİZ SEPETİ


EMTİA


DÜNYA ENDEKSLERİ


TAHVİL FAİZİ (2 YILLIK)


TAHVİL FAİZİ (10 YILLIK)


Endeks: Geçen hafta TCMB açıklaması geldi öğlenleyin ve endeksi ipten aldı bana göre. O gündür alımlar geliyor. Fakat bana hala bıçak sırtı gibi geliyor. Yani borsacılar da eğer ya TCMB galiba gereğini yapmayacak mı diye düşünmeye başlar mı diye düşünüyorum.  Bu yüzden ben temkinliyim. Kalkış ve inişlerde kemeleri bağlayın derler. Çok ucuzladı alanların karşısında; “bitpazarına nur yağardı” sözü çıkıyor. Ucuzladı alalım mantığı bence ucuzlamamıza sebep olan şeyler ortadan kalmaya başlayınca anlamlı olur. Umarım kalkıyordur ve borsa buna oynuyordur.

Bankalar: Bugün Deniz Bank’ın göreceli yüksek fiyattan satışı ve TCMB sevgisi bankaları yukarı taşıdı. Yani yarın aynı oranda düşseler hikayesi hazır. Yani bugün tahvil ve dövizdeki harekete bakınca bankaların çok da seveceği bir ortam yoktu. Dikkatli olmak lazım.

Holdingler: Şişe düştü alalım modu var ama ben dahil değilim şimdilik (temettücüler topluyordur herhalde). Sahol’un talebinde bir azalma var umarım çok satış yemeden talep artar (açıkçası ana talepte bir bozulma olduğunu düşünmüyorum). KCHOL buralarda dursun yeter şimdilik, alımı düşünmek için. Daha alıcı değilim holdinglerde.

Ulaştırma:  THY ve PGSUS için dün burayı okuyanlar sanırım bugün kazanmışlardır. Döviz ve petrol fiyatları ister istemez işleri kötü etkiliyor. Alıcı olmak isteyenler bence dövize ve petrole bakmaya devam etsinler.

İletişim: Dün TTKOM için şöyle konuşmuşuz “Dikkatli olmakta fayda var böyle haberle çıkan hisselerde, her iki yönde güzel kazandırabilir.” Sanırım kazanmışsınızdır. Burada anlaşılması gereken TTKOM sahip sorunu bitiyor bu yüzden mi yoksa bankalar da ortak olunca FX problemini daha iyi yönetir mi yoksa neyin fiyatlandığı. Haberle çıkan hisselerde dikkatli olmakta fayda var bence. TCELL de güzel bir kutu var ve umarım aşağı kırıp satış varantı aldırmaz.

Petro-Kimya: TUPRS ta çok güzel bir kutu var. Kutusunun içinde dolaşıyor. PD/DD ve FK değerleri biraz rahatsız ediyor. Kutusundan çıkışına göre karar vereceğim. PETKM’e hala alıcı gözle bakmıyorum.

Enerji: Hala aynı yerdeyim. “Enerji sektörü bir süredir dinleniyor. Petrol fiyatı düşüyor ve sektör çıkıyorsa alımı düşünürdüm”. Satışa girmiyorum, öyle bakıyorum.

Demir-Çelik: Hala KRDMD ve EREGL de dikkatli olmakta fayda var derim. Bu arada Eregli’nin nin temettüsüne ne kaldı şurada.

Metal-Eşya: Arcelik’te ve Tofas ta hala alıma dönmedim. TOFAS kutusunu ne tarafa kıracak görmek lazım.

Emlak: Sektörü canlandırmak için yapılmayan yok ama hala alıma dönmedim.

BRENT: Hala dünkü noktadayım: “Nötre döndüm. Uzun bir aradan sonra alımı kapattım. Satış varantı almadım henüz, izlemedeyim.”

XAUUSD&XAGUSD: Hala dünkü yerdeyim: “Konuştuğumuz yerlerden geldi ve düşüş durdu gibi. ABD 10 yıllıkları biraz nefes aldırdı. Daha karar vermedim. İzlemedeyim”.

Döviz Sepeti: TCMB bir şey yapana kadar satamayacağız galiba bu alım varantlarını.


DAX: Hala pozitifim ama yataya bağlarsa daha sevinirim.

NOTLAR
- Veriler ve görseller “Matriks” programı ve yukarıda kaynakları belirtilen web sayfalarından faydalanarak üretilmiştir.
- İnceleme yöntemi ve genel olarak kullandığım yaklaşımlar hakkında bilgi almak isterseniz lütfen bakınız: 
CANSLIM
DARVAS
SWING
- Sıkça sorulan sorulara bakmak isterseniz: SSS
- Bloga destek olmak için ADBLOCKER gibi reklam engelleyici programları bu sitede kapatmanız ya da işlevsiz (disabled) hale getirmeniz yeterli olacaktır.
Paylaş:

8 yorum :

  1. Teşekkür ederiz hocam,
    Merkez Bankası gündemde şu aralar ama açıklmalar sopadan başka bir şey göstermiyor.Beklenti artık zayıflıyor.Bana kalırsa 7 Hazirandan önce bir şey çıkmayacağı yönünde.Dün bir vatandaş olarak beni üzen bir durumu paylaşmak istiyorum.Eski bir Belediye Başkanı çıktı ve oyunuzu x partiye verirseniz kur sıkıntısından kurtulursunuz yada bu şekilde devam eder dedi.Hala bu konuşmalar ne seviyede olduğumuzu açık ve net bir şekilde gösteriyor.Gelişen ülke piyasalarında ağırlığımız yüzde birden binde sekize düştü.Artık Vietnam ve Jakarta ekonomileriyle anılıyoruz.Nerey kadar bu şekilde devam ederiz açıkçası kimse net değil.Şu an 200 baz etki bile dövizi ne kadar geri çeker sanırım blogu takip eden herkes biliyodur.Aşağı-yatay aşağı-yatay-yatay yukarı-yukarı!Maalesef bunları üst üste koysanız yüzde 7-8 bile etmiyor.Allah döviz borcu olanların yardımcısı olsun.Borsaya gelince ne düştü diye üzülür nede yükselir diye sevinirim.Asılı duruyoruz ne zaman kopar onuda kimse bilmiyor.Hayırlı kazançlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Onder Bey,
      TCMB boyle yaparak kime fayda sagliyor gercekten cok merak ediyorum (borsaya mi, sanayiciye mi, vatandaşa mi....). Evet problemlerimiz var ama Jakarta filan da degiliz, cok uzucu bunlar ve beni cok uzuyor. O belediye baskani ve ona inanlarin olmasi hakikatten daha cok ekmek yememiz gerektigini gosteriyor, gercekten cok uzucu. Doviz borcu olanlar gercekten Allah sabir versin, o insanlar ne cekiyordur hayal bile etmek istemiyorum. Kopmaz insallah diyecegim ama...
      Size de bol kazançlar.

      Sil
    2. Hocam bazı şeyleri hiç yazmadığınızı bazılarınıda yazıp sildiğinizi tahmin edebiliyorum.Beni üzende aynı şey Jakarta değiliz elbet ama buralarda anılmak insanın içini acıtıor.TL nin değer kaybından para kazanmak daha da üzücü.Bu işin kime yaradığına gelince siyasilerden başka bir cevap veremiyorum.Beni asıl endişelendiren kur yüzde 2-3 yukarı gittiğinde milli seferberlik ilan edip dövizinizi satın diyenlerin hiç bir işe yaramayacak olsa da bu konuyla ilgili hiç bir açıklama yapmaması.Bir şeye bir yere mecbur ediliyoruz endişesi hakim bende.Umarım her şey düzeler ve bizde güçlü Tl le güzel kaznçlar sağlarız.Çok güçlü şirketlerimiz var.Bunların büyümede sekteye uğraması, devlet müdhelesiyle hepimize ciddi bir yük demek.İnşallah işin ehli aklı selim insanlar çıkarda bu kötü gidişi terine çevirir.Selamlar,iyi geceler

      Sil
    3. Önder Bey, "bazı şeyleri hiç yazmadığınızı bazılarınıda yazıp sildiğinizi tahmin edebiliyorum" kesinlikle haklısınız. Ekonomi malesef kötü gidiyor ve temenninize cani gonulden katiliyorum. Ne desem boş olacak. Umarım ve gerçekten umarım yol göstericimiz pozitif ilim, bilim vs. olur ve en kısa zamanda bu kotu gidişat tersine çevirlir.
      Size de iyi geceler.

      Sil
  2. Ucuz dövizi bulan yabancı kaçarmı :)
    pardon kar realize eder mi diyecektim.
    Benimde bu yönde kaygılarım var..

    THY evet para kazandım, Bu siteyi keşfettikten sonra
    yatırım stratejimi değistirdim. Kutuyu tam uygulayamazsamda
    hep aklimda, Uygulayamıyorum çünkü Ben daha önce poziyon alıyorum.

    ikinciside yanlış pozisyonda yakalandıysanız stop lost yapın
    borsada fırstalar bitmez sözünüz.
    Zararına sattığım kağıt var ordaki parayı baska bir hissede kullanıyorum belki zararımın 10/2 çıkardım ama
    bundan sonra öyle kağıtlara girmeyeceğimi ögrendim.

    Kredili islemlerim vardı yüksek oranda,
    Piyon için veziri kaybetmemek lazim sözünüzle kredilerimi kapatip
    öz varlığımla şu an borsadayim..

    Pozitif bir insansınız,
    Sizin gibi Sn Ayman gibi gördükçe daha bir baska sevdim borsayı

    iyi akşamlar dilerim

    Saygılarımla

    Sinan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan Bey,
      Cok uzun cevap yazacaktim ama o kadar guzel ve gercekci yazmissiniz ki hic yazip bulandirmak istemedim. Hep beraber (siz ve Aym dahil) cok daha guzeliz. Iyi ki varsiniz.
      Saygilarimla.

      Sil
  3. birkaç böcüklük yapayım bari :) Ase çok ama çok kötü yönetiyor arz sürecini biraz da elinde olmayan nedenlerle ..zamanlama çok kötü oldu ama yine de koskoca şirket arz"dan şüphe duyduğunu piyasaya açık saçık yansıtırsa hel hele fiyat belirleme sıkıntıyı da belli ederse sonuçları rezalet olabilir. hayırlısı ama böyle yzlerce soru işaretiyle arz olmaz. Gelelim makro tarafa gerçi makro filan kalmadı mikro düzeyde gidiyor piyasalar ..tahvillerimiz satılıyor faiz arttırılıyor yani peki bu para ne oluyor bir kısmı dövizde park ediliyor bir kısmı hedge amaçlı short pozisyonlarda tutuluyor bir kısmı da borsaya itiliyor .. bu itme de biraz olsun hedge amaçlı hiç olmazsa usd bazda maliyeti yakalamaya çalışıyor yabancı yatırımcılar .. resmi faiz artışı gelince ki artık adım değil mecburiyet tahvillerde gevşeme olur yeni tahvillere ilgi doğar .. USD"de de realize olur mu .. olması doğal ama aynı borsadaki gibi momentum USd lehinde realize eden alttan alamama riskiyle karşılaştığı için 1-2 kademeye oynamıyor yani usd kademeli yükselmiyor zıplayarak gidiyor yine borsadaki gibi zıplayarak giden normalde ve genelde sert realizeyle geri gelir yani yine başa dönüyor usd realize etmeyi düşünen faiz artışını ve daha yüksek tl borçlanma tahvilini bekliyor .. kısır döngü ekonomiyi yiyip bitiriyor. slmlar bst

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gunaydin Sn Aym,
      Benim gorebildigim BIST, Doviz, tahvil hepsinde olan tedirgin. Her an 1sey olabilir belirsizligi var. Hal boyle olunca rotasi olmayan gemi gibi yalpaliyoruz. Özel sektör bu kurlarla ne yapacak, nasil hayatta kalacak. Yiyip bitiriyor belirsizlik malesef. Saygilarimla.

      Sil